Logosmall
Logo

Retour sturen

Ik wil een product retour sturen


Om je retour correct en snel te verwerken verzoeken wij je de aangegeven procedure te volgen. Vul onderstaand formulier in. * Lees de voorwaarden voor retourneren op het retour formulier.

Download retour formulier >>>


Voorwaarden retourneren


Waar moet ik de producten naar toe retour sturen?

Retouren dien je zelf en voor eigen rekening retour te sturen middels een vervoerder naar eigen keuze.

Let op: je dient het retouradres  op te vragen bij de klantenservice daar wij vanuit verschillende productmagazijnen verzenden.

Wanneer moet ik de producten retour sturen?

De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend, naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn. Retourneren is voor eigen rekening.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Binnen de zichttermijn van 14 dagen zijn er naast de verzendkosten, geen extra kosten verbonden aan het retourneren. Echter, voor producten die dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan nodig zijn om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk. Hiervoor behouden wij ons het recht om kosten in rekening te brengen.

Tot wanneer kan ik het product retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Hiervoor kun je gebruikmaken van (bij voorkeur) bovenstaand formulier of het modelformulier voor herroeping (PDF). Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 30 dagen is verzonden.

Houd daarbij rekening met het volgende: 

  • Retouren moeten in met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking verzonden worden. 
  • Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.
  • Voor bestellingen bij Wezan.nl zakelijk gelden afwijkende retourvoorwaarden.
  • Enkele concrete voorbeelden van producten die niet in aanmerking komen voor retour: Carbid verpakkingen welke zijn gebruikt / geopend en hierdoor wit zijn uitgeslagen, waardoor wederverkoop niet mogelijk is. Melkbussen gebruikt voor carbidschieten of andere doeleinden waardoor het product niet in originele staat verkeerd.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.  

Hoe moet ik het product retourneren?

Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. 

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?

Dat is helaas niet mogelijk.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retour?

Je ontvangt daarbij per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met klantenservice@wezan.nl. Wij adviseren je wat te doen en helpen het probleem op te lossen!   

Hebben jullie een retourenbalie?

Nee, helaas hebben wij geen fysieke winkel.